Ugdymo organizavimas

UGDYMO PROCESO ORGANIZAVIMAS 2023-2024 MOKSLO METAIS

 

naujas tvarkaraštis

Mokinių vertinimas 2023/2024 m.m.

 

2023 m. Švietimo, mokslo ir sporto ministras patvirtino Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo ugdymo programas tvarkos aprašo pakeitimą ir Mokinių, kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programas, mokymosi pasiekimų vertinimo ir vertinimo rezultatų panaudojimo tvarkos aprašą.

Vadovaujantis šiais dokumentais  keičiamas ir Progimnazijos mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo tvarkos aprašas. Iki dokumentas bus patvirtintas , pateikiame  aktualią 2023 – 2024 mokslo metams informacija apie mokinių pasiekimų vertinimą.

Progimnazijoje ugdymo procesas skirstomas pusmečiais: I pusmečio pabaiga – sausio 28 d., II pusmečio pabaiga 1–4 kl. birželio 11 d., 5–8 kl. – birželio 26 d..

Pradinio ugdymo programos (1 ir 3 kl.) mokinių pasiekimai pusmečio ir metų pabaigoje yra vertinami lygiais ir fiksuojami įrašais: patenkinami įvertinimai – „slenkstinis“ , „patenkinamas“, „pagrindinis“, „aukštesnysis“ ir „padarė pažangą“, o nepatenkinami – „nepatenkinamas“, „nepadarė pažangos“.

2 ir 4 kl. mokinių pasiekimai pusmečio ir metų pabaigoje yra vertinami lygiais ir fiksuojami įrašais: patenkinami įvertinimai – „patenkinamas“, „pagrindinis“, „aukštesnysis“ ir „padarė pažangą“, o nepatenkinami – „nepatenkinamas“, „nepadarė pažangos“.

Pagrindinio ugdymo programų 5-8 kl.  mokinių pasiekimai yra vertinami ir fiksuojami įrašu arba pažymiu: patenkinamas įvertinimas – įrašai: „atleista“ („atl.“), „įskaityta“ („įsk.“), 4–10 balų įvertinimas, o nepatenkinamas įvertinimas– įrašai: „neįskaityta“ („neįsk“), 1–3 balų įvertinimas.

Įskaityta yra vertinami šių dalykų 5-8 klasių mokinių pasiekimai: dorinio ugdymo (tikybos, etikos), gyvenimo įgūdžių ir fizinio ugdymo 5-6 klasių mokinių pasiekimai.

Mokiniui, besimokančiam pagal pradinio ugdymo programą, II pusmečio mokymosi pasiekimų įvertinimas laikomas metiniu.

Nepatenkinamas pusmečio dalyko įvertinimas vedamas tuo atveju, jei mokinys per šį laikotarpį be pateisinamos priežasties nelankė Progimnazijos ir neatliko tuo laikotarpiu skirtų vertinimo užduočių (pvz., kontrolinių darbų ir kt.), nepademonstravo pasiekimų, numatytų pradinio ugdymo bendrosiose programose. Pasibaigus ugdymo procesui tokiam mokiniui gali būti skirtas papildomas darbas, kad mokinys pasiektų ne žemesnį kaip patenkinamą (2, 4 kl.) arba slenkstinį (1,3 kl.) mokymosi pasiekimų lygį. Tokiu atveju papildomo darbo įvertinimas laikomas metiniu. Jei mokinys neatliko per pusmetį skirtų vertinimo užduočių dėl pateisintų priežasčių (pvz., ligos), fiksuojamas įrašas „atleista“ („atl.“).

Mokiniui, besimokančiam pagal pagrindinio ugdymo programą ir atlikusiam skirtas vertinimo užduotis, pusmečio dalyko įvertinimas fiksuojamas iš visų per pusmetį gautų pažymių, skaičiuojant jų aritmetinį vidurkį ir taikant apvalinimo taisyklę.

Fiksuojamas nepatenkinamas pusmečio dalyko įvertinimas įrašu „neįskaityta“ („neįsk.“), jei mokinys be pateisinamos priežasties nelankė Progimnazijos ir iki pusmečio pabaigos neatliko skirtų vertinimo užduočių (pvz., kontrolinių darbų ir kt.), nepademonstravo pasiekimų, numatytų pagrindinio ugdymo bendrosiose programose. Jei mokinys neatliko per pusmetį skirtų vertinimo užduočių dėl pateisintų priežasčių (pvz., ligos), fiksuojamas įrašas „atleista“ („atl.“).

Privalomos vertinimo užduotys yra kontroliniai darbai ir kiti, mokytojo numatyti, atsiskaitomieji darbai (laboratorinis darbas, praktinis darbas, testas ir kt.). Dalyko metinis įvertinimas fiksuojamas iš I ir II pusmečių pažymių, skaičiuojant jų aritmetinį vidurkį ir taikant apvalinimo taisyklę. Jei bent vieną pusmetį fiksuotas įvertinimas įrašu „neįskaityta“ („neįsk.“), tuomet dalyko metinis įvertinimas – „neįskaityta“ („neįsk.“). Esant nepatenkinamam metiniam įvertinimui gali būti skiriamas papildomas darbas, kurio įvertinimas laikomas metiniu.

Keliamosios (1–3, 5–8) klasės mokinys, turintis visų dalykų patenkinamus metinius įvertinimus, keliamas į aukštesnę klasę.

Mokinio, turinčio kai kurių dalykų nepatenkinamus metinius (papildomo darbo, jei buvo skirtas) įvertinimus, neatliktą socialinę pilietinę veiklą, kėlimo į aukštesnę klasę, palikimo kartoti ugdymo programos ar papildomo darbo skyrimo klausimus svarsto mokinį ugdę mokytojai, kiti ugdymo procese dalyvavę asmenys.

Pradinio ugdymo programos baigiamosios klasės (4 kl.) mokinys, turintis bent vieno dalyko nepatenkinamą metinį (po papildomo darbo, jei buvo skirtas) įvertinimą, paliekamas kartoti ugdymo programos pradinio ugdymo programos baigiamojoje klasėje.

Jei mokinys kartoja visą mokslo metų ugdymo programą antrus metus, jo turimi tos klasės (mokslo metų) dalykų metiniai įvertinimai laikomi negaliojančiais.

Mokinio, besimokančio pagal bendrojo ugdymo programas, mokymasis gali būti pertrauktas, suteikiant jam akademines atostogas iki 1 metų.

Prašymas suteikti akademines atostogas teikiamas mokyklos vadovui. Prašymą už mokinį iki 14 metų teikia vienas iš tėvų (globėjų).  Prie prašymo pridedami dokumentai, įrodantys prašymo pagrįstumą: gydytojų konsultacinės komisijos pažyma.

 

Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo ugdymo programas tvarkos aprašas

https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/TAIS.253802/asr

 

 

Progimnazija dirba penkias dienas per savaitę.
Pamokos pradedamos 8.00 val.
Pamokų laikas:

Pamoka
Pradžia
Pabaiga
I 8:00 8:45
II 8:55 9:40
III 9:50 10:35
IV 10:50 11:35
V 11:55 12:40
VI 13:00 13:45
VII 14:00 14:45